Det er som regel hyggeligt at være gæst hos gode bekendte. I dag er ingen undtagelse, hvor jeg gæsteblogger hos Mynewsdesk.
For bloggere er det at gæsteblogge lidt som at hænge ud sammen. Det gør vi så. I dag. Mynewsdesk og jeg. Emnet er hvordan du kan bruge de sociale medier forud for en politisk tale. På Mynewsdesk lyder overskriften: Sådan brugte jeg de sociale medier til statsministerens tale, og selvom talen ikke var dén tale Thorning holdt på Marienborg den 1. januar 2012, så indbragte den mange clicks på BT.dk og en hilsen fra statsministerens særlig rådgiver. Men det er slet ikke det, der er omdrejningspunktet.
Blogindlægget handler om, hvordan du kan bruge de sociale medier før, under og efter en politisk tale, eller hvilken som helst tale for den sags skyld. Du kan så let som ingenting crowdsource, præcis som jeg gjorde forud for statsministerens alternative nytårstale, og på den måde gøre de sociale medier til et aktiv i dit kommunikationsarbejde.
Du kan læse meget mere om, hvordan du kan bruge de sociale medier, og hvordan du arbejder strategisk med din onlinekommunikation og dit omdømme, i den bog jeg har skrevet og som udkommer på forlaget Frydenlund til september 2012.